Franchise
Forretningsmodellen for Pak & Send – internationalt Posthus
En sikker forretningsforståelse -vejen til Succes
Forretningsmodellen for Pak & Send – internationalt posthus bygger på en fysisk butik – et internationalt posthus med høje standarder for service. Konceptet bygger på tre forretningsområder: Pakkeboxen, Emballage/Pakkeservice samt Pakker til hele verden.
Brand: Pak & Send – International posthus.
Pakkeboxen
Pakkeboxen er for privat eller erhvervsdrivende, der handler eller sælger varer via internettet nationalt eller internationalt. Med en Pakkeboxaftalen følger en pakkeboxadresse med et unikt pakkeboxnummer og her kan man modtage og sende pakker til og fra. På den måde opnår kunden større sikkerhed omkring levering og ved returnering kan pakker uanset fragtselskab returneres fra posthuset.
Pakkeboxaftalen indeholder en række serviceydelser, som:
- Oversigt over pakke som er leveret til og sendes fra Pakkeboxen
- Budservice med levering af pakker fra Pakkeboxen på hjemmeadresse/firmaadresse efter aftale
- Track og Trace service
Pakkebox-kunder indgår I Pak & Send Internationalt Posthus loyalitetsprogram med rabat på Pak & Sends – internationalt Posthus’s øvrige serviceydelser:
- Emballage og indpakning
- Forsendelser til hele verden
- Lokal budservice
Emballage/pakkeservice
Pak & Send – internationalt posthus har et stor udvalg af emballage: papkasser, boblekuverter til de små forsendelser, returvarer, fødselsdagsgaver, samt flyttekasser.
Der er mulighed for kunden selv at stå for pakning i postbutikken med pakkematerialer købt her. Pak & Send – internationalt posthus kan bistå med råd og vejledning omkring valg af emballage og indpakningsteknikker. Personalet har tilligemed erfaring med indpakning af mere skrøbelige ting som porcelæns, kunstgenstande, billeder etc. anbefales en dobbeltpakning eller særlige trækasser.
Erhvervskunder og Emballage/Pakkeservice
Pak & Send – internationalt posthus’s erhvervskunder kan endvidere indgå i en særlig Pakkeserviceaftale. En pakkeserviceaftale kan bl.a. indeholde:
- Indpakningsservice af produkter og kunstgenstande.
- Special tilpasset trækasse til produkter, malerier og kunstgenstande
Pakker og breve til Danmark og hele verden – økonomi, standard og Express
Pak & Send – internationalt posthus tilbyder at sende pakker til hele verden med en række anerkendte selskaber. Ved almindelige postforsendelser til Danmark anvendes typisk Post Nord. Ved Express-forsendelser til Danmark og courier forsendelser til resten af verden anvendes: DHL, Fedex og UPS.
Express-forsendelser kan sendes til store dele af Europa på én dag og til resten af verden på få dage. Vi har også den mere prisvenlige standard-forsendelse og eller økonomi-forsendelse, hvor leveringstidens er længere.
Alle tre typer af forsendelser har høj sikkerhed med mulighed for at indgå i DHL, Fedex, UPS og PostNords forsikringsordninger.
Full Service og Self-service
Express-forsendelser har tilknytte en Full-Servicepakke. Full-Servicepakken omfatter hjælp i forbindelse med forsinkelser, forsikringsanliggender og toldanliggender, her dog ikke en evt. betaling af told. Standard- og økonomiforsendelser er tilknyttet Self Servicepakken. Her varetager Pak & Send – internationalt posthus, udarbejdelsen af fragtpapirer og evt. tolddokumenter, derudover er kunden på egen hånd ved toldanliggender, forsinkelser og forsikringsanliggender. Der kan tilkøbes en Full-Servicepakke til standard forsendelser.
Franchis-aftaler
En Franchise-aftale om etablering af en lokal Pak & Send – internationalt posthus indeholder en række fordele for Franchise-tager, særligt i forbindelse med opstart, drift og den løbende forretningsudvikling.
Der er mulighed for, inden indgåelsen af aftalen, at deltage i et særlig intro- iværksætterforløb. Forløbet har særlig vægt på deltagernes forretningsforståelse og forretningskonceptet for Pak & Send – internationalt posthus, herunder udarbejdelse af forretningsplan for den planlagte servicebutik.
I den løbende sparring arbejdes der professionelt med etablering og udvikling af Pak & Send – internationalt posthus og målrettet etablere af en bæredygtig forretning. Rådgivningen og den løbende sparring tilpasses den enkelte købers personlige kompetencer og forretningserfaring.
Franchis-aftalen indeholder en række forhold som følger med konceptet:
- Økonomi- og kassesystem – integrerede systemer baseret på økonomisystemet e-conomics og kasse- og kortbetalingssystemet Zettle.
- Bogføringsaftale med løbende afrapportering
- Hjemmeside og Sociale medier
- Service- og priskoncepter
- Markedsføring
Ved indgåelse af en franchis-aftale arbejder det med to faser: opstartsfasen og forretningsudviklingsfasen.
Opstart af Pak & Send – internationalt posthus
Franchis-giver rådgiver og bistår med alle væsentlige forhold omkring opstart af virksomheden. Følgende forhold indgår i første fase: Udvikling af
- Forretningsplan
- Budgetlægning
- Indgåelse af aftaler med særlige leverandører og bank
- Indretning og opstart af butik
- Grand Opening
Franchis-givers rådgivning og bistand er alene at betragte som vejledende, idet ansvaret for beslutninger og aktiviteter fortsat er Franchistagers.
Forretningsudvikling
Når servicebutikken er i drift, går vi over i næste fase med fokus på den løbende forretningsudvikling. Der skal etableres en solid kundeportefølje, der danner grundlag for en bæredygtig forretning. Data fra Google Analytics, Adwords m.m. indgår i det løbende analysearbejde.
Målsætning er at få etableret en bæredygtig forretning, hvor franchise-tager kan opnå en rimelig indkomst.
Opstart og økonomi
Har du interesse for at høre mere om Pak & Send Internationalt Posthus’s franchis koncept, herunder opstart og økonomi så kontakt Direktør Christian Jensen
Christian Jensen
Gl. Kongevej 163
1850 Frederiksberg C
Tlf: 40919683
Mail: info@pakogsend.dk
Pak & Send
Åbningstider
Kontakt os
Franchise – Læs mere
Har du interesse for at blive franchistager og
købe rettighederne til at drive en
Pak & Send forretning, så kontakt
Direktør Christian Jensen
Telefon (+45) 40 91 96 83
Email cj@pakogsend.dk