Salg og leveringsbetingelser for serviceydelser

Pak & Send A/S

Gl. Kongevej 163

1850 Frederiksberg C.

CVR: 28334060

Email: info@couriercopenhagen.dk 

Tlf: +45 33257725

Betaling

Følgende betalingsmuligheder er gældende:

Vi modtager Dankort, VISA/Dankort, VISA, JCB, Mastercard/Eurocard og Visa Electron, alle betalingskort er uden gebyr.

 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik):

Vi bruger en logstatistik på Pak & Send.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvilke del-site’s på websitet du som bruger anvender, mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Pak & Send.dk.

Persondata: Når du handler på Pak & Send.dk indsamler vi en række oplysninger om dig. Vi registrerer dit for- og efternavn, dine adresseoplysninger, din e-mailadresse og hvilke varer du køber. Vi anvender disse oplysninger til at ekspedere din ordre og gemme oplysningerne i en periode på 5 år fra dit seneste køb i overensstemmelse med regnskabsloven.

Vi registrerer og gemmer også information om, at du har accepteret vores salgs- og leveringsbetingelser samt vores persondataretlige betingelser. Derudover registrerer vi i hvilket omfang du har accepteret, at Pak & Send må sende dig e-mails, herunder nyhedsbreve.

De oplysninger vi registrerer i forbindelse med dit køb på Pak & Send.dk anvendes ikke til andre formål, end beskrevet ovenfor.

Når du handler hos Pak & Send accepterer du samtidig vores persondataretlige betingelser. Dette giver Lougeshop.dk samtykke til behandling af dine persondata som beskrevet ovenfor.

Pak & Send.dk anvender en ekstern leverandør til behandling af data, herunder perondata og ved accept af handelsbetingelserne accepterer du at Pak & Send.dk anvender ekstern leverandør til behandlinger af data, som beskrevet ovenfor.

Hvis du opdager, at de oplysninger, som Pak & Send.dk har registreret om dig, er fejlagtige, vildledende, eller at du ønsker at blive slettet i vores register, opfordrer vi dig til at kontakte os.

Direktøren og de ansatte for Pak & Send har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til Pak & Send.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Pak & Send har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Pak & Send via e-mail info@couriercopenhagen.dk

Levering

Vi yder dokument, pakke- og fragtservice med følgende selskaber:

Leveringstiden varier fra 1 til 14 dage alt efter hvilken serviceydelse det drejer sig om og følger de vejledende leveringstider som fragtselskaberne oplyse.

Priser

Vore priser følger fragtselskabernes vejledende priser.

Ansvar

Vi overtager ansvaret for din forsendelse i samme øjeblik vi har den i vores varetægt og frem levering. Kurer-forsendelser afleveres kun på bestemmelsesstedet mod personlig kvittering for modtagelsen. Handelsbetingelserne følger kurerselskaberne egne forretningsbetingelser.

Almindelig Post og pakkeforsendelser følger Post Danmarks forretningsbetingelser og udlevering her kan foregå med omdeling til adressen med kvittering for modtagelse og uden omdeling f.eks. til afhentning i pakkeboks med kode.

Du vil som kunde modtage dokumentation for modtagelse og afsendelse i form af et for din forsendelse unik Trackingnummer.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Køb/bestilling af serviceydelser kan fortrydes indtil afhentning af forsendelsen hos dig eller anden opgivet adresse, samt indtil afsendelse af forsendelsen hos os på vores fysiske adresse. Dette uden yderligere omkostninger med mindre der er aftalt en særlig transport/afhentning som er accepteret ved bestillingen. Er denne særlige transport sat i gang skal der betales for denne særtransport, hvor omkostningerne herved overstiger mere end 500 kr. ekskl. Moms.

I praksis betyder det, at din fortrydelsesfrist udløber, når ydelsen/leveringen af forsendelsen er påbegyndt og afgået fra Pak & Sends af adresse. Leveringen af forsendelsen kan ændres til en anden adresse eller tilbagekaldes, men det giver ikke ret til tilbagebetaling.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage.

Vi refunderer beløbet til dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Hvis der er noget galt med tjenesteydelser

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Hvis du ikke er tilfreds med tjenesteydelsen kan du kontakte vores os på info@couriercopenhagen.dk

Som udgangspunkt har du ikke 2 års reklamationsret, da det er en tjenesteydelse. Derfor bedes du med det samme kontakte os, hvis du oplever problemer.

Du har ret til at få udbedret eventuelle mangler ved tjenesteydelsen, som kan tillægges ydelsens beskaffenhed, med mindre der er tale om egne omstændigheder, eller andre ydre omstændigheder, som vi efter dansk ret ikke kan blive gjort ansvarlige for.

Reklamation

Afsender henholdsvis modtager skal ved enhver reklamation medsende en kopi af forsendelseskopien for den pågældende forsendelse.

Reklamation til Pak & Send i anledning af synlig beskadigelse af en pakke, eller ved helt eller delvist tab af indhold af pakken, skal ske straks ved modtagelsen af pakken. Ved ikke synlig beskadigelse skal reklamation ske til Pak & Send inden 7 dage fra modtagelsen, søn- og helligdage ikke medregnet.

Krav i anledning af forsinkelse af en forsendelse skal fremsættes skriftligt af afsender eller modtager senest 21 dage efter, at forsendelsen er blevet afleveret til eller anmeldt over for modtager.

Øvrige krav, herunder i anledning af bortkomst af hele pakken, skal fremsættes uden ugrundet ophold og senest 1 måned efter pakkens indlevering til befordring.

Afsender henholdsvis modtager fortaber sit krav mod Pak & Send, såfremt der ikke er foretaget reklamation inden for de angivne frister.

Reklamationer skal sendes til Pak & Send, Gl. Kongevej 163, 1850 Frederiksberg C.

Erstatningskrav videresendes til den udøvende transportør/fragtselskab

Alle opgaver udføres i.h.t. bestemmelserne i NSAB 2000 under den udøvende transportørs ansvar. Pak & Send A/S kan på ingen måde være ansvarlig for ordregivers eller modtagers manglende betalinger for evt. moms og told eller andre afgifter. Ligeså er Pak & Send A/S ikke forpligtet til at iværksætte inkassation for manglende betalinger for evt. moms og told eller andre afgifter.

Pak & Send A/S er ikke ansvarlig for at forsendelsen er emballeret på tilstrækkelig vis, der gør den egnet til transport.

 

Pak & Send A/S er ikke ansvarlig for nogen form for tab, som ordregiver måtte lide i forbindelse med transport. Ej heller kan Pak & Send A/S være ansvarlig for skader eller mangler, der måtte opstå på genstande eller varer, hvor der er betalt for øget ansvarsgrænse eller forsikring hos den udøvende transportør; ej heller selvom der er betalt for disse services til Pak & Send A/S.